Inzercia

streda, 12 marca, 2025
Home Testy Niro je opäť vyššie

Niro je opäť vyššie

Mali sme k dispozícii hybridnú verziu a musíme skonštatovať, že Niro sa zlepšilo vo všetkých parametroch.

by Ľuboš Kríž

Predošlý model Kia Niro nás celkom prekvapil, pretože ukázal, že Kia je schopná vyrábať aj nové segmenty, ktoré sú príťažlivé. Tento kompakt s prvkami a ambíciami malého SUV si ľudia obľúbili. 

Je vhodné tak pre jednotlivca, ako aj pre rodinu a ukázalo sa, že má dostatočne veľký potenciál na ďalšie zlepšovanie a zatraktívňovanie. Presvedčili sme sa o tom, keď sme sa vozili na jeho najnovšej verzii tohtoročnej novinky. Mali sme k dispozícii hybridnú verziu a musíme skonštatovať, že Niro sa zlepšilo vo všetkých parametroch. Karoséria je príťažlivá, aj keď nie extravagantná, ale podľa nás nikoho neurazí. Interiér nás prekvapil ešte viac. Na testovanie sme mali k dispozícii vozidlo v najvyššej výbave Platinum. V interiéri sme si všimli celkom kvalitné materiály a moderný dizajn s množstvom elektronických
prvkov. Najpozoruhodnejším prvkom je plne digitálny palubný počítač s 10,25-palcovým integrovaným LCD displejom. Za spomenutie stojí aj zaujímavé a praktické prevedenie voliča automatickej prevodovky a zmenil sa aj dizajn volantu. Moderné automobilové značky, akou je aj Kia, majú dnes vo výbave také prvky, aké mali pred niekoľkými rokmi iba prémiové modely. Nebudeme všetko vymenúvať, ale spomenieme aspoň niektoré funkcie: multikolízna brzda, protiblokovací systém, asistent na predchádzanie zrážkam, asistent jazdy na diaľnici, sledovanie a zobrazovanie tlaku v pneumatikách, akustická fólia na čelnom skle, pokročilý parkovací systém s diaľkovým ovládaním, predný a zadný parkovací systém + zadná parkovacia kamera s navádzaním, head-up displej, vyhrievané predné aj zadné sedadlá a ventilované predné sedadlá, audiosystém Harman Kardon s 8 reproduktormi, elektrické ovládanie dvier batožinového priestoru a mohli by sme menovať aj ďalsie prvky, ktoré v tejto kategórii predtým chýbali.

Hybridný pohon bol konštruovaný tak, aby auto malo čo najmenšiu spotrebu a zároveň aby to neuškodilo dynamike jazdy. V priemere sme jazdili za 5,7 l/100 km ale mimo mesta sa nám podarilo ísť za niečo vyše 4 l/100 km. Benzínový motor má zdvihový objem 1,6 l, kombinovaný výkon hybridnej sústavy je 141 k. Všetky modely majú 6-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Testovacie vozidlo má vďaka výbave a materiálom dosť vysokú cenu, a to 36 190 eur. K dispozícii sú aj lacnejšie varianty, v závislosti od stupňa výbavy, pričom suma začína na od 27 590 eur. Nazdávame sa, že nová Kia Niro môže mať ambície byť lákavejšia ako Kia Ceed. Uvidíme, ako sa presadí na trhu. Auto je vhodné prevažne do mesta, ale aj na dlhšie trasy poskytuje prijateľné pohodlie a komfort. Niro je ako stvorené pre mladé rodiny, ktoré nepreferujú iba malé auta, ale majú o niečo väčšie nároky.

Fotografie: Lívia Hvizdošová

Tiež sa ti môže páčiť